mardi 17 février 2009

Just a Test (suite)



Wahooooooo!!
Seems i can actually get a hold of this frickin' language.
Level 3: The examinee has mastered gramar to a limited level, knows around 300 kaji and 1500 words, and has the ability to take part in everyday conversation and to read and write simple senteces. This level is normally reached after studying Japanese for around 300 hours and after completion of an elementary course.
Pis bon, ça arrive pas souvent, mais je vais faire ma fraiche: 88%, c'est mieux que tous les autres qui l'ont pris que je connais, qui sont d'ailleurs des 3e année!! Ça en prend des bonnes nouvelles dans la vie, aussi.
Prochain niveau; 1000 kanjis et 6000 mots... peut-être pas tout de suite...

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Salut Charlou.

Non c'est pas ici qui ferait ça, autre pays autre moeurs. Les professeurs eux il les renvoient pas à la maison?

Pour ton examen de Japonais je pourais dire bien des choses mais les gens dirait ben oui c'est sa fille. Mai je te dis seulement TU ES LA MEILLEUR!!!!! Bravo !!!

Poster Child a dit…

Congratulations! You now have the ability to take part in everyday conversation. So. You know. Now you can do that. Thank goodness you passed--your silence in everyday conversation was sometimes awkward.

ChOuelle a dit…

Ha. Yeah... be ready...