jeudi 21 mai 2009

Cookie Jar

Il y a du monde tellement insultant desfois...
Le racisme, l'insidieux, se voit dans les petits gestes commis par des gens, qui, j'en suis certaine, ne sont « pas pantoute racistes ».

Exemple, aujourd'hui. Je suis insultée, vraiment.
School, lunchtime. I eat at my desk. Out of the 40 teachers, only 6 of us are in the room. Woman comes in. Distributes some flyers, like they always do. Leaves a cookie on each desk. Decides not to give me the flyer. But to give me the cookie anyway. Je dis merci.
Four minutes after, she's back at my desk. She doesnt have enough cookies for everyone. So she will just take mine back. And give it to someone else.

It's only a cookie. But it's not about the cookie. It never is.
Si j'avais eu les yeux bridés, j'aurais sans doute eu ma ration de sucre aujourd'hui. Et j'ai décidé de ne pas lui dire que j'étais tout à fait capable de le lire, son dépliant.

Aucun commentaire: